5 de Xuño:

O 5 de Xuño de cada ano celébrase en todo o mundo o Día Mundial do Medio Ambiente. Este día foi establecido en 1972 pola Asemblea Xeral das Nacións Unidas, na súa Resolución 2994 (XXVII) do 15 de decembro de 1972 dando inicio desta forma, á Conferencia de Estocolmo, sobre Medio Ambiente Humano. Tamén ese día a Asemblea Xeral da ONU aprobou a creación do Programa das Nacións Unidas para o Medio Ambiente (PNUMA).

O Día Mundial do Medio Ambiente é un vehículo por medio do cal a Organización de Nacións Unidas sensibiliza á opinión mundial en relación a temas ambientais, intensificando a atención e a acción política.

Segundo o PNUMA, a idea de celebrar un Día Mundial do Medio Ambiente relaciónase coa necesidade de darlle unha cara humana e sensible ós problemas medioambientais.
Os obxectivos son darlle un contexto humano, motivar que as persoas se convertan en axentes activos do desenrolo sostible e equitativo, promover o papel fundamental das comunidades no cambio de actitudes cara temas ambientais, e fomentar a cooperación, a cal garantirá que tódalas nacións e persoas gocen dun futuro mais próspero e seguro.

O tema elixido para o Día Mundial do Medio Ambiente 2006 foi "Desertos e Desertificación" e o lema ¡Non Abandones ós Desertos!. Este ano 2007 o tema escollido refírese Os Desxeos, e o lema O Desxeo- ¿Un tema candente?.
En apoio ó Ano Polar Internacional, o tema seleccionado do DMMA para o 2007, enfócase ós efectos que o cambio climático está tendo nos ecosistemas e comunidades polares, e as consecuencias ó redor do mundo.

As principais celebracións internacionais do Día Mundial do Medio Ambiente 2007 leváronse a cabo en Noruega, sendo as cidades de Troms e Oslo as que recibiron os principais eventos.

Este ano a problemática en torno o desxeo, produto do quentamento global, é crucial, tanto pola difusión internacional do tema como pola importancia que teñen os cambios locais do clima na súa manifestación global.

Coa celebración deste día, ano tras ano, preténdese sensibilizar e educar á poboación nun tema transversal ós eixes programáticos: que somos parte do noso medio ambiente, que a nosa acción cambia a paisaxe natural e artificial, e que polo tanto todos - en conxunto - e cada un - en particular - somos responsables polas consecuencias medioambientais dos nosos actos.

Preténdese coa celebración deste día darlle unha cara humana ós temas ambientais, motivando ás persoas a converterse en axentes de desenrolo sustentable e equitativo. Tamén se lles incita a promovelo, entendendo que as comunidades son un detonante para o cambio de actitudes cara temas ambientais.

Búscase unha sociedade que pretenda que tódalas nacións e persoas gocen dun futuro mais próspero e seguro. O Día Mundial do Medio Ambiente é un evento no que participa a sociedade civil con múltiples actividades coma concentracións en calles, concertos ecolóxicos, ensaios e competencia de carteis en escolas, plantacións de árbores, campañas de reciclado e limpeza, etc.

En diferentes municipios de Galicia anúncianse concentracións para denunciar o deterioro dos espazos naturais. Na Coruña, este ano 2007, ademais, realizouse o sábado 9 de xuño, unha marcha ciclonudista para reivindicar a mobilidade sostible e denunciar a impunidade coa que os vehículos de motor desprázanse polos núcleos urbanos.
Outros actos a resaltar deste ano foron por exemplo as XII Xornadas do Día Mundial do Medio Ambiente, promovidas pola Universidade de Santiago de Compostela, así coma unha conferencia sobre as consecuencias do cambio climático que tivo lugar na Fundación Caixa Galicia tamén en Santiago.

Esta celebración serve tamén para que moitos países firmen ou ratifiquen convenios internacionais e, algunhas veces, establece estruturas gobernamentais permanentes relacionadas co manexo ambiental e planificación económica.

Protocolo de Kioto

O 11 de decembro de 1997 os países industrializados comprometéronse, na cidade de Kioto, a executar un conxunto de medidas para reducilos gases de efecto invernadoiro.  Os gobernos signatarios pactaron reducir en un 5,2% de media as emisións contaminantes entre 2008 e 2012, tomando coma referencia os niveis de 1990.
O acordo entrou en vigor o pasado 16 de febreiro de 2005, só despois de que 55 nacións que suman o 55% das emisións de gases de efecto invernadoiro o ratificaran. Na actualidade 166 países ratificaron o acordo.

O Protocolo de Kioto sobre o cambio climático é un instrumento internacional que ten por obxecto reducir as emisións de seis gases provocadores do quentamento global: dióxido de carbono(CO2), metano (CH4) e óxido nitroso (N2 O), ademais de tres gases industriais fluorados: hidrofluorocarbonos (HFC), perfluorocarbonos (PFC) e hexafluoruro de azufre (SF6), nunha porcentaxe aproximada dun 5%, dentro do período que vai dende o ano 2008 ó 2012, en comparación ás emisións ó ano 1990.

O obxectivo principal é diminuír o cambio climático de orixe antropoxénico, cuxa base é o efecto invernadoiro. Estase producindo o que se coñece como "Calentamiento Global": a temperatura media da superficie do planeta aumenta, e segundo a Comisión Europea sobre Kioto "estes cambios repercutirán gravemente no ecosistemas e nas nosas economías".

Estableceuse que o compromiso sería de obrigatorio cumprimento cando o ratificasen os países industrializados responsables de, ó menos, un 55% das emisións de CO2. Coas ratificacións de Rusia en novembro de 2004, despois xa de conseguir que a UE pague a reconversión industrial, así como a modernización das súas instalacións, o protocolo entrou en vigor.

Este instrumento encóntrase dentro do marco da Convención Marco das Nacións Unidas sobre o Cambio Climático (CMNUCC), subscrita en 1992 dentro do que se coñeceu como a Cumbre da Terra de Rio de Janeiro.