6 de Decembro:

É preciso situarnos dentro do contexto que veu xurdir, un día 6 de decembro de 1978, a actual Constitución Española. Como parte da Transición Española cara á democracia, a morte do ditador Xeral Francisco Franco, o 20 de novembro de 1975, supuxo a proclamación como rei de Don Juan Carlos I, e pouco despois (en xullo de 1976) a formación dun Goberno presidido por Adolfo Suárez González , e designado segundo a lexislación vixente. O Goberno enviou, en outubro de 1976, ás Cortes un proxecto de Lei para a Reforma política, que foi aprobado polas Cortes, e, posteriormente, e segundo todos os requisitos esixidos polas Leis Fundamentais, sometido a referendo.

Esta Lei para a Reforma política viña supoñer unha notable alteración das leis fundamentais, sen introducir ela mesma un sistema democrático-constitucional pero facendo posible a creación deste. A Lei inseríase formalmente no ordenamento vixente (a súa disposición final a definía expresamente como "Lei fundamental") pero difería radicalmente no seu espírito dese ordenamento, xa que:
- recoñecía os dereitos fundamentais da persoa como inviolables (artigo 1)
- confería a potestade lexislativa en exclusiva á representación popular (artigo 2), e
- prevía un sistema electoral inspirado en principios democráticos e de representación proporcional.
- Posteriormente o Real Decreto Lei 20/1977, de 18 de marzo, regulou o procedemento para a elección das Cortes, elección que se levou a cabo o 15 de xuño de 1977, nas primeiras eleccións libres desde febreiro de 1936.

Unha das tarefas prioritarias das Cortes foi a redacción dunha Constitución. A Lei de Reforma Política ofrecía a posibilidade de que a iniciativa da reforma constitucional correspondese ao Goberno ou ao Congreso dos Deputados, elixíndose esta última opción. A Comisión de Asuntos Constitucionais e Liberdades Públicas do Congreso dos Deputados designou un Relatorio de sete deputados, que elaborou un anteproxecto de Constitución. Estas sete persoas, coñecidas como os Pais da Constitución foron:
Gabriel Cisneros  (UCD)
José Pedro Pérez Llorca  (UCD)
Miguel Herrero e Rodríguez de Miñón  (UCD)
Miguel Roca Junyent  (Minoría Catalá)
Manuel Fraga Iribarne (AP)
Gregorio Peces-Barba  (PSOE)
Jordi Solé Tura  (PCE)

O anteproxecto discutiuse na Comisión, e, posteriormente, discutido e aprobado polo Congreso dos Deputados. A continuación, procedeuse ao exame do texto do Congreso pola Comisión Constitucional do Senado, e o Pleno do mesmo órgano.

A discrepancia entre o texto aprobado polo Congreso e o aprobado polo Senado fixeron necesaria a intervención dunha Comisión Mixta Congreso-Senado, que elaborou un texto definitivo. Este foi votado e aprobado polas dúas Cámaras. Sometido a referendo, foi ratificado o día 6 de decembro de 1978 co 87% dos votos ao seu favor, sancionado o día 27 do mesmo mes polo Rei, e publicado no BOE o 29 de decembro (evitouse o día 28 por coincidir co día dos Santos Inocentes, tradicionalmente dedicado ás bromas). Desde entón, cada 6 de decembro é festa nacional en España, celebrándose o Día da Constitución.

Con este motivo teñen lugar Declaracións e Actos Institucionais diversos, como a lectura pública da Constitución, conferencias, etc.