10 de Decembro:

A promoción e protección dos Dereitos Humanos ten sido unha das grandes preocupacións para as Nacións Unidas dende 1945, ano no que os países fundadores da organización acordaron tratar de impedir que os horrores da Segunda Guerra Mundial volveran a reproducirse. Esta Declaración foi concibida poucos anos despois do remate da II Guerra Mundial, cando a comunidade internacional comezaba a reaccionar ante as atrocidades que se produciran no período de 1939 a 1945, custándolle a vida a millóns de persoas en todo o mundo.

En 1.948, na Declaración Universal dos Dereitos Humanos, a Asemblea Xeral expresou que o respecto os dereitos humanos e a dignidade da persoa "son fundamentos para a liberdade, a xustiza e a paz no mundo".

En 1.950, a Asemblea Xeral invitou a tódolos estados membros e as organizacións interesadas a que observaran o 10 de Decembro de cada ano como Día dos Dereitos Humanos, incidindo na necesidade de defender o cumprimento destes dereitos a nivel mundial.

A Oficina do Alto Comisionado para os Dereitos Humanos, é a principal funcionaria das Nacións Unidas en materia de dereitos, e desempeña un papel principal nas medidas de coordinación para celebrar anualmente o Día dos Dereitos Humanos. Con sede en Ginebra, a Oficina tamén está presente en mais de 40 países. Traballa para garantira que se poñan en vigor as normas dos dereitos humanos universalmente recoñecidas, incluso mediante a promoción da ratificación e a aplicación universal dos tratados de dereitos humanos e o respecto polo imperio da lei. Tamén trata de eliminar obstáculos para la plena realización de tódolos dereitos humanos e de impedilos abusos de dereitos humanos ou pórlle fin.

Co transcurso do tempo fóronse desenvolvéndose diversos instrumentos e mecanismos para asegurar a primacía destes dereitos e facer fronte as violacións dos mesmos, ocorran onde ocorran.

Sen embargo estamos asistindo a unha profunda crise dos valores e principios contidos na Declaración Universal, incluso no seo de aqueles países que foron os seus principais promotores. Os exemplos son moitos e afectan a países con réximes de moi variado signo político, cultural e xeográfico.

Acontecementos recentes non fan mais que constatar esta constatación.
Parece que retrocedemos a tempos de fundamentalismos fanáticos e excluíntes, no que os fins xustifican a utilización de calquera tipo de medios. Parece coma si tiveramos esquecido as grandes leccións da historia mais recente.

"A   Asemblea Xeral proclama a presente Declaración Universal dos Dereitos Humanos coma ideal común polo que todos os pobos e nacións deben esforzarse, a fin de que tanto os individuos coma as institucións, inspirándose constantemente nela, promovan mediante a ensinanza e a educación, o respecto a estes dereitos e liberdades, e aseguren por medidas progresivas de carácter nacional e internacional, o seu recoñecemento e aplicación universal e efectivos, tanto entre os pobos dos Estados Membros coma entre os dos territorios colocados baixo a súa xurisdición".

No ano 2006, diversas asociacións e fundacións galegas, con fins e obxectivos específicos diversos, pero relacionados coa defensa dos dereitos recollida na Declaración Universal, poñen en marcha a " Iniciativa polos Dereitos Humanos", co obxectivo de recordar a súa importancia. As asociacións asinantes desta iniciativa son as seguintes:

- Amnistía Internacional
- Coordinadora Galega de ONGD
- Coordinadora de Crentes Galegos
- Encrucillada
- FESGA
- Foro da Inmigración
- Fundación 10 de Marzo
- Fundación Luís Tilve
- Irimia
- Seminario Galego de Educación para a Paz (Fundación Cultura de Paz)
- Xustiza e Sociedade

Entre os actos conmemorativos da Declaración Universal dos Dereitos Humanos, o ano pasado leváronse a cabo en Santiago unha serie de actividades nas que participaron diversas asociacións. Entre estas actividades destacou a lectura da "Declaración Universal dos Dereitos Humanos", sendo lido cada artigo por unha persoa distinta, e tamén a proxección da película de ficción documental " Camino a Guantánamo", unha crítica dura e real, respecto ó retroceso sobre os dereitos máis fundamentais que ten unha persoa nun lugar e nunha data actuais.